ekomi

eKomi:

Ekomi, The Feedback Company, is de eerste en grootste onafhankelijke aanbieder van op transactie gebaseerde klantenmeningen en productbeoordelingen in Europa. Als globale partner van Google met meer dan 200 medewerkers en hoofdvestigingen in Berlijn en Los Angeles evenals dependances in Londen, Madrid en San Francisco heeft eKomi meer dan 40 miljoen beoordelingen voor klanten verzameld en gepubliceerd.

Meer dan 14.000 bedrijven maken gebruik van de social-commerce-technologie van eKomi om meer vertrouwen van hun klanten te krijgen, voor de toename van de omzet, het minimaliseren van retouren evenals de toename van organische traffic, die ze door gebruikergegenereerde beoordelingen ontvangen.[...]

Preis Sieger

Prijswinnaar:

In de studie ‚Preis-Sieger‘ werd geëvalueerd, welke mening de consument heeft over de prijs-prestatie-verhouding van afzonderlijke merken. Het verzamelen van de gegevens, die gebaseerd zijn op zogenaamd social listening, vindt plaats in twee fasen. In eerste instantie werden verzamelde teksten, die vooraf gedefinieerde zoekbegrippen bevatten, gedownload uit het internet en geregistreerd in een databank (uitgevoerd met behulp van Ubermetrics Technologies, Berlijn). Vervolgens werden de databanken ingedeeld in tekstfragmenten en in drie fasen geanalyseerd: Welk merk wordt genoemd? Welk onderwerp wordt besproken? Welke tonaliteit bezit het tekstfragment?

Daarna werden de beoordelingen ingedeeld in de categorieën positief, neutraal of negatief (uitgevoerd door Beck et al. Services, München). Tussen januari 2018 en juni 2019 konden op deze manier rond 115 miljoen bijdragen geregistreerd en geëvalueerd worden.

De berekening van de puntenwaarde (score) van de afzonderlijke merken vond uitsluitend plaats op een schaal van 0 tot 100 punten.[...]

De betreffende branchewinnaar ontving 100 punten en diende zo als benchmark voor alle andere onderzochte merken binnen deze branche. Voor een onderscheiding moest een merk minimaal 75 punten op de totale ranking bereiken. Onderscheiden werden de winnaars met de predicaten „‚Goud‘“, „‚Zilver‘“ und „‚Brons‘“.

Vorbildlich erfüllte Kundenwünsche

Voorbeeldig vervulde wensen van klanten:

De prijs ‚Vorbildlich erfüllte Kundenwünsche‘ wordt toegekend aan bedrijven en merken die in de algemene beoordeling ten minste 75 punten hebben behaald. Het onderzoek is uitgevoerd door het Instituut voor Management en Economisch Onderzoek (IMWF) in opdracht van DEUTSCHLAND TEST. Tijdens de onderzoeksperiode (november 2020 tot oktober 2021) werden 46 miljoen vermeldingen van ongeveer 21.000 bedrijven en merken geregistreerd.

De data is verzameld met als doel te achterhalen wat bedrijven en merken moeten doen om ervoor te zorgen dat klanten besluiten een product weer te kopen of dienst opnieuw te gebruiken. Hiervoor zijn drie categorieën gedefinieerd: zichtbaarheid (weging 20%), informatiedekking (40%) en prestaties (40%).

Voor het verzamelen van gegevens is gekozen voor een proces in twee fasen. In de eerste fase werden teksten met vooraf gedefinieerde zoektermen van internet geladen en vastgelegd in een database. Deze bronverzameling omvatte tienduizenden online berichten en enkele miljoenen social media-adressen. In de tweede fase werden de stemmen geëvalueerd. De data is opgesplitst in tekstfragmenten, die met behulp van kunstmatige intelligentie in drie fasen zijn geanalyseerd: Welke bedrijven en welke merken zijn genoemd? Welk onderwerp is er besproken? Welke tonaliteit gaf het tekstfragment? Elk tekstfragment werd vervolgens ingedeeld in de categorieën positief, neutraal of negatief.

De gewogen resultaten van de gedefinieerde categorieën werden vervolgens berekend om een totale waarde te geven. Het totaal aantal behaalde punten werd voor elke branche genomineerd - de branchewinnaar kreeg 100 punten en vormt zo de referentie voor alle andere onderzochte merken in de branche.