Preis Sieger

 

Preis Sieger:

 

In de studie ‚Preis-Sieger‘ werd geëvalueerd, welke mening de consument heeft over de prijs-prestatie-verhouding van afzonderlijke merken. Het verzamelen van de gegevens, die gebaseerd zijn op zogenaamd social listening, vindt plaats in twee fasen. In eerste instantie werden verzamelde teksten, die vooraf gedefinieerde zoekbegrippen bevatten, gedownload uit het internet en geregistreerd in een databank (uitgevoerd met behulp van Ubermetrics Technologies, Berlijn). Vervolgens werden de databanken ingedeeld in tekstfragmenten en in drie fasen geanalyseerd: Welk merk wordt genoemd? Welk onderwerp wordt besproken? Welke tonaliteit bezit het tekstfragment?

Daarna werden de beoordelingen ingedeeld in de categorieën positief, neutraal of negatief (uitgevoerd door Beck et al. Services, München). Tussen januari 2018 en juni 2019 konden op deze manier rond 115 miljoen bijdragen geregistreerd en geëvalueerd worden.

De berekening van de puntenwaarde (score) van de afzonderlijke merken vond uitsluitend plaats op een schaal van 0 tot 100 punten.[...]

De betreffende branchewinnaar ontving 100 punten en diende zo als benchmark voor alle andere onderzochte merken binnen deze branche. Voor een onderscheiding moest een merk minimaal 75 punten op de totale ranking bereiken. Onderscheiden werden de winnaars met de predicaten „‚Goud‘“, „‚Zilver‘“ und „‚Brons‘“.

ekomi

 

eKomi:

 

Ekomi, The Feedback Company, is de eerste en grootste onafhankelijke aanbieder van op transactie gebaseerde klantenmeningen en productbeoordelingen in Europa. Als globale partner van Google met meer dan 200 medewerkers en hoofdvestigingen in Berlijn en Los Angeles evenals dependances in Londen, Madrid en San Francisco heeft eKomi meer dan 40 miljoen beoordelingen voor klanten verzameld en gepubliceerd.

Meer dan 14.000 bedrijven maken gebruik van de social-commerce-technologie van eKomi om meer vertrouwen van hun klanten te krijgen, voor de toename van de omzet, het minimaliseren van retouren evenals de toename van organische traffic, die ze door gebruikergegenereerde beoordelingen ontvangen.[...]

Top Servicequalität

 

Top Servicequalität:

 

In totaal werden via een online-access panel 22.700 personen in Duitsland bevraagd over de klantenservice van meer dan 2.300 bedrijven uit ongeveer 200 branches. Het veldwerk vond van einde juni tot einde juli 2017 plaats. De deelnemers aan het onderzoek beoordeelden de hen bekende players in de relevante branches voor de vijf dimensies bereikbaarheid (bijv. beschikbaarheid van medewerkers in de zaak/beschikbaarheid van de hotline), klantenoriëntatie (bijv. individuele oplossingen voor een persoonlijke vraag/probleem), communicatie (bijv. vriendelijkheid/beleefdheid van het contact via e-mail/telefoon/persoonlijk gesprek), vakkundige competentie (bijv. kwaliteit van de verstrekte informatie) en service-omvang (bijv. het voldoen aan de persoonlijke verwachtingen) evenals een zesde, bovengeschikte beoordelingsdimensie: de wens het bedrijf aan te bevelen. In elk van de vijf dimensies en de wens het bedrijf aan te bevelen, hadden de bedrijven de mogelijkheid, maximaal 100 punten te bereiken. De totale score per aanbieder is een gemiddelde waarde van de afzonderlijke dimensies, de wens het bedrijf aan te bevelen evenals, indien beschikbaar, de score van het voorafgaande jaar.